woensdag 8 juli 2015

Literator of smartlappenkoning?

Eric Steiner & Co geen hobbybedrijf, maar een serieuze zaak.
Literatuur schrijven is voor mij geen uit de hand gelopen hobby. Literatuur schrijven is voor mij een serieuze zaak. En wanneer ik mijn schrijven serieus neem, dan zal ik er zo langzamerhand toch eens voor moeten zorgen dat het een en ander bij een uitgever terechtkomt en uitgegeven wordt. Een serieuze schrijver wil gelezen worden.

Is er een alternatief?
Mochten uitgevers geen heil in mijn manuscripten zien - bijvoorbeeld omdat ze het geen literatuur vinden, of juist te literair, of te vaag, te toegankelijk, of te weinig origineel, of juist te origineel – kortom: mocht het me in de literatuur niet lukken, dan toch zeker wel als smartlappenkoning?



SAMEN MET JOU

HIJ:
O, mijn liefste – ‘k was zo alleen
Want van mij houden deed er geen een
‘k Liep van het kastje naar de muur
Ja, heel mijn leven richtte zich op dat uur
Waarin jij zo maar kwam in mijn leven
En mijn benen begonnen te beven.

O, o
De wereld was ellendig zonder jou

ZIJ
O, mijn beertje hou mij vast
Dan heb ik van d’ eenzaamheid minder last
Dan zit het leven gans weer mee
En doen we alles samen met zijn twee
Ik drink de port en jij de wijn
Oh, mijn liefste – ‘t is toch zo heerlijk om saam’ te zijn

SAMEN
O, o
De wereld is prachtig samen met jou

ZIJ
Ach, mijn schat – ‘k ben toch zo blij verrast
Omdat jij altijd op mij past
Dat ik geen dure inkopen doe
Ja, jij bent mijn grote goeroe
Maar heus, al ben ‘k verliefd - ik verafgood je niet
’t Is enkel de wereld die ’t anders ziet

O, o
De wereld is ellendig zonder jou

HIJ, ZIJ en SAMEN
Ach, mijn schat – ‘t is toch zo fijn
Om met jou in regen of zon te zijn
Nu zit het leven weer mee
We doen alles samen met zijn twee
Jij doet de was en ik kijk teevee
Ja, alles – alles zit met ons mee
Zit met ons mee
Met ons mee
Mee
Ga je mee?[
Goed, dan nog een keer:

O, o!
De wereld is prachtig samen met jou! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten