dinsdag 6 mei 2014

In de wolken en terug naar de aarde

Zonder hoofd
Vroeger, wanneer ik van de middelbare school kwam gefietst nadat ik een van mijn verhalen door de lerares Nederlands beoordeeld had gekregen, dacht ik wel eens: Ik heb nog veel te leren. Maar later, dan word ik een groot schrijver!
Kort daarop droomde ik om de haverklap dat ik op zolder een lijk zonder hoofd had gevonden. De politie-inspecteur veronderstelde dat ik dat lijk op mijn geweten had en vroeg waar ik het hoofd had gelaten, zodat hij zou kunnen nagaan om wie het ging.

Zonder lichaam
Een paar weken terug droomde ik dat ik in mijn tuin een hoofd zonder lichaam vond. Mijn meerderen sommeerden mij een eerste onderzoek te verrichten op dit hoofd.
Ik gaf het opdrachten als: Volgt u mijn vingers eens met uw ogen. Knipoog. Ook stelde ik het vragen als: Wat voor dag is het? Hoeveel is zes maal vijfenveertig? Hoe heet u? Wat is uw geboortedatum?
Ik dacht dat dit wetenschappelijk verantwoord handelen was. Maar van mijn meerderen ontving ik slechts verbaasde blikken en geen enkele waardering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten