maandag 7 oktober 2013

Sophia’s blog: systeem en rechtlijnigheid.

Twintig was ik en ‘t spektakel ving van voren af aan. Ik sleet welgeteld acht therapeuten en de laatste genas me van iets waarvoor ik niet gekomen was.

Om weer systeem en rechtlijnigheid in m’n bestaan te krijgen, adviseerde de zesde mij wiskunde te gaan studeren, of ‘n opleiding te volgen voor bibliothecaresse. Aan wiskunde had ik ‘n hekel en Multatuli las ik graag.

Maar ik koos voor de Sociaal Pedagogische Hulpverlening, omdat ik wist dat ze daar ook veel doen aan persoonlijkheidsontwikkeling. En toen raakte ik, dankzij die laatste therapeut - professor Dr. Schilder - zwanger.

Zodra m’n buik zichtbaar begon te worden, werd ik min of meer van die opleiding af gesodemieterd. Tenminste, de directeur stond aan de kant van m’n moeder en die is nogal conservatief. Die zei: ‘Eerst ‘t kind en dan de studie.’ En toen ben ik maar thuisgebleven. Maar ik loop op de feiten vooruit.

Korte mededeling over de voortgang van Eric Steiners roman ‘De IJskoning.’
Nog even geduld, beste mensen. Eric wil zijn roman nog één keer in zijn geheel doorlezen, dan de spellingscontrole er overheen – en de flessen kunnen worden ontkurkt.

Groetjes,
Sophia Désedan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten