woensdag 13 mei 2015

Voortzetting romanproject ‘De behouden stilte’ eindelijk van start

Na de voltooiing van de roman 'De IJskoning' en na een rustpauze van drie maanden, dacht ik alle ruimte vrij te hebben voor het verder werken aan ‘De Behouden stilte.’ Hij staat hier rechts van deze blog al meer dan een jaar vermeld als huidig project. Ook had ik dit huidig project meer dan een jaar geleden met trots aangekondigd in een blog.

Waarom heb ik nu pas ruimte gevonden voor dit huidig project? Omdat het mij in dat hele jaar 2014 niet is gelukt om van de ene roman naar de andere roman over te springen. In plaats daarvan was ik oude verhalen gaan verbeteren en ook een paar nieuwe gaan schrijven. In 2014 kon ik alleen maar creatief zijn met kortere teksten. In 2014 kreeg ik namelijk door allerlei veranderingen in mijn leven een nogal vol hoofd. In een vol hoofd is in mijn geval geen ruimte voor iets van langere adem, een roman.

Maar nu is het dan zover. Beter nog: ik ben al begonnen. Ja, de voortzetting van het romanproject ‘De behouden stilte’ is eindelijk van start gegaan. En de motor is meteen weer afgeslagen. Daarover in een volgende blog meer. En nog meer. Ja, regelmatig zal ik hier op deze site verslag doen van mijn ongetwijfeld lange weg naar de vervolmaking van ‘De behouden stilte.’


Geen opmerkingen:

Een reactie posten